1. M. di Meglio 264 pont
2. S. Corsi 225
3. Talmácsi Gábor 206
4. S. Bradl 187
5. N. Terol 156
6. B. Smith 150
7. J. Olive 142
8. S. Cortese 141
9. P. Espergano 124
10. A. Iannone 106 Teljes lista itt>>
Más kategóriák VB állása: Végeredmény: VB állás, Király kategória:
1. V. Rossi 373 pont
2. C. Stoner 280
3. D. Pedrosa 249
4. J. Lorenzo 190
5. A. Dovizioso 174 VB állás, 250cc:
1. M. Simoncell 281 pont
2. A. Bautista 244
3. M. Kalio 196
4. A. Debon 176
5. Y. Takahashi 167
Jövö évtől az oldal TALMACSI.HU címen lesz elérhető!
Talmácsi Gábor 1981. május 28.-án született Budapesten. Már 4 éves korában motorozott apja összeeszkábált motorjával.
Már nagyon fiatalon az 50cc-sek és a 80cc-sek között nagyon jó eredményeket ért el. A nagy fordulat 97-ben a Hungaroringen történt. Talma 4. lett egy EB futamon.
A következő évben az IVETRA csapat támogatásával 5. lett az EB-n.
2001.-ben a Racing Service csapat színeiben a Gyorsasági Motoros Világbajnokság 125cc géposztályában indulhatott és elég jól teljesített.
2002.-ben is a R.S. csapatban indult, de a szezon közepén a PEV ADAC Sachsen Honda csapathoz igazolt, és még abban az évben elérte akkori legnagyobb eredményét: 4. lett a Brazíl nagydíjon.
2003.-ban már az Exalt Cycle Aprilia Racing, akkori vb bajnoki csapat versenyzőjeként rótta a köröket. Az EuroSport is arról számolt be, hogy a magyar fiú milyen ügyes. A 125cc-sek közt egyedül ő fejezett be minden versenyt, így ő ment a legtöbb km-t abban az idényben.
2004.-ben a Semprucci Malaguti első számú pilótájaként versenyzett. Abban az évben a Malaguti nagy fejlesztéseket hajtott végre és elismerték, hogy Talma nélkül ez nem ment volna.
2005.-ben több komoly ajánlatot is kapott, de végül a RedBull KTM-nél döntött. Abban az idényben 5-ször végzett a dobogón, abból 3-szor az 1. helyen. Végül magabiztosan a 3. helyen végzett.
2006.-ban a Humangest Honda csapat ajánlatát fogadta el. Csak egy versenyen nem szerzett pontot. Bár a tavalyi eredményét nem sikerült hoznia, a 7. hely sem rossz.
2007.-ben a Aspar Aprilia Team színeiben versenyzett és történelmet írt. Első Közép-Európai és egyben magyar MotoGp-s világbajnok lett.
A 17 veseny alkalmából egyszer sem hibázott. Egyedűl Donington-parkban egy műszaki hiba miatt kellett kiállnia. 3-szor győzött, 6-szor lett második és 1-szer harmadik. Összesen 282 pontot szerzett és 2007. november 4.-én világbajnok lett.
2008.-ban is az Aspar Aprilia Team versenyzőjeként indult. Összedítésben 3. lett, de ha nem romlott volna annyiszor el a motorja, és nem tört volna el a keze, akár meg is védhette volna világbajnoki címét. 2009.-ben már az Aspar Aprilia Team 250cc-s kategóriájában indulhat...
April 12th* - Losail
April 26th - Motegi
May 3rd - Jerez
May 17th - Le Mans
May 31st - Mugello
June 14th - Catalunya
June 27th** - Assen
July 5th*** - Laguna Seca
July 19th - Sachsenring
July 26th - Donington Park
August 16th - Brno
August 30th - Indianapolis
September 6th - Misano
September 20th - Balaton
October 4th - Estoril
October 18th - Phillip Island
October 25th - Sepang
November 8th - Valencia
*esti futam
**szombati futam
***csak a király kategória